Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

U popelnice ležel chcíplý potkan, jestli to chceš jíst, já ti ho přinesu...

Vybavit partnera seznamem a vyslat ho na nákup - to může být ošemetná věc. A což teprve když je partner Pákistánec a ani neví, jak vypadá normální českej párek?! Aneb: Jak jsem se od českého párku k indickému kari dostala...

Na chuť indicko-pákistánské kuchyni jsem přicházela postupně. Úměrně tomu, jak mě z druhé strany opouštěly chutě, na něž jsem byla dosud zvyklá. Velkou zásluhu na celém procesu měl samozřejmě můj partner a naše vzájemné sžívání. Třeba jako tenkrát, když jsem ho poprosila, ať zajde nakoupit a do ruky mu dala nákupní seznam... 

I když jsme v této oblasti už významně pokročili, můj nákupní seznam je pro něj stále srozumitelný jako turistický průvodce španělskou vesnicí. Zaraženě si ho prohlíží. Náhle černé obočí vyklene do dramatických oblouků a ptá se: „Kuřecí parky? To je co?!“

Překvapeně se na něj podívám a chvilku přemýšlím, z jaké strany do sfér jeho nevědomí proniknout. Hahaha, s tebou je vážně psina! Oddechové parky speciálně určené jen pro drůbež… Nakonec se ale rozhodnu humornou vsuvku nepublikovat, zachovám dekorum a se vší encyklopedickou vážností vysvětluji: „Zde se nejedná o parky – tedy veřejný prostor, ale párky. Je to zcela běžné jídlo, pokrm – konkrétně uzenina…“

Uzenina?!“ Řekne s naprosto hrozným přízvukem a ještě horším výrazem, „co to je ta uzenina?“ On samozřejmě nikdy žádné salámy, párky, točeňáky ani špekáčky neochutnal. A možná ani neviděl. Chci mít jistotu, že pořídí, co potřebuji, a tak zasedám k notebooku a na internetu najdu pár obrázků: „Tak prosím - tohle jsou párky!“

S nedůvěrou prohlíží úzké růžové nožičky: „To je k jídlu?“ „No jasně, to je z kuřecího masa.“ „Nekecej! Z masa? A kde to maso je…?“ Zkoumavě se zadívám do monitoru. „No, někde tam uvnitř. Asi…. Nějaký to maso, možná i bude…“ Shahid mhouří oči, „ale vždyť to jako maso nevypadá!“ „Protože je rozemletý. Úplně rozsekaný a rozemletý. Na kaši.“

On pokrčí rameny a nedůtklivě řekne: „No dobře, jestli to chceš jíst, tak já ti to přinesu…“ Já pokrčím rameny a slyším: Ráno u popelnice ležel chcíplý potkan. Jestli to chceš jíst, já ti ho přinesu. Zmateně koukám na obrázek dvou tenkých růžových balónků. Shahid upjatě drží nákupní seznam jako velebníček svatou knihu a tváří se podivně zarputile.

Jestli to prý chci jíst? Já nevím… Proč ne? Maso! Prý kde tam je to maso? Jak já to mám asi vědět? Ale určitě tam nějaké maso bude, když to píšou na obalu. No a ne? Já přece vím, že to jako maso nevypadá… Ale to jen proto, že je rozemleté. Co proč? Proč je rozemleté? No protože to maso už asi… Protože mu už asi nebylo moc dobře nebo… Já fakt nevím! Sakra! Nic. Já na ty párky vlastně vůbec nemám chuť. Ani nevím, proč to ještě kupuju. Zrovna nedávno jsem četla článek, jak jsou všechny ty uzeniny škodlivý. Shahid mi ve správnou chvíli intuitivně podstrčí nákupní seznam a já párky vyškrtávám ze života.

(Zkrácený úryvek z mé knížky Život s chutí kari - Kari s chutí života)

Autor: Valijah Rashidová | úterý 2.6.2020 10:25 | karma článku: 17,82 | přečteno: 957x
  • Další články autora

Valijah Rashidová

Jídlo z jednoho hrnce: Kuřecí paličky s pečenými brambory v aromatické pikantní šťávě

Křehké kuřecí maso v jogurtové marinádě a dozlatova opečené brambory s kořeněnou šťávou potěší každého, kdo má rád jednoduchá a zároveň chuťově bohatá jídla. Příprava je snadná a výsledek dokonalý.

1.2.2022 v 7:00 | Karma: 17,86 | Přečteno: 1316x | Diskuse| Ona

Valijah Rashidová

Hřejivá inspirace z mrazivého severu - švédský svařák "glögg"

Vychutnejte si atmosféru dlouhých zimních večerů ve skandinávském stylu: Sáhněte po severské detektivce, zabalte se do hřejivého plédu a dlouhými doušky upíjejte kořeněný glögg. Víte, jak tento úžasně hřejivý nápoj připravit?

21.12.2021 v 7:53 | Karma: 13,01 | Přečteno: 458x | Diskuse| Ona

Valijah Rashidová

Šťavnaté kuličky z hovězího masa v kořeněné omáčce - ochutnejte "Kofta kari"

O pákistánské kuchyni se s nadsázkou říká, že si z indické kuchyně vzala to nejlepší a doplnila ji vším, co Indové jíst nemohou - třeba hovězím masem. Vyzkoušejte pikantní masové koule nasáklé perfektně ochucenou kari omáčkou.

22.11.2021 v 7:50 | Karma: 28,88 | Přečteno: 5507x | Diskuse| Ona

Valijah Rashidová

Nejlepší zeleninové jídlo podzimu - kořeněné indické "Sabzi"

Indické „Sabzi“ je jedno z nejjednodušších a nejlepších jídel, jaké si můžete dopřát v době podzimní sklizně. Miska dušené zeleniny s indickým kořením, říznutá chilli a zázvorem dodá potřebné vitamíny a podpoří imunitu.

29.9.2021 v 8:00 | Karma: 17,81 | Přečteno: 2354x | Diskuse| Ona

Valijah Rashidová

Kuře na grilu s vůní indické masaly

Proč si grilované kuře trochu nezpestřit ve stylu indického „chicken tandoori“?! Stačí jen připravit originální perfektně dochucenou marinádu a při víkendové grilovačce překvapit přátele novou kombinací vynikajících chutí.

24.8.2021 v 9:10 | Karma: 14,30 | Přečteno: 730x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Díky čínské pomoci výroba dramaticky roste

4. května 2024

Premium Přes citelné západní sankce ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Tamní produkce zbraní se dramaticky...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva

3. května 2024  21:23

Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28,  aktualizováno  21:13

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1867x
Dobrý den,

 

jmenuji se Valijah, věnuji se indicko-pákistánské kuchyni, která tvoří hlavní téma mého blogu. 

 

Vydala jsem dvě beletrické kuchařky "Mango, láska a kari" a "Život s chutí kari". Kromě ověřených receptů knížky nabízí i humorný náhled do života indicko-pákistánské komunity. Představí Vám některé zvyky, tradice a svérázný způsob uvažování. 

 

Tuto úžasnou kuchyni jsem poznala díky partnerovi, jež pochází z Pákistánu a profesně se zabývá dovozem indických potravin. Vařit jsem se tedy učila velmi intenzivně a zároveň dostatečně postupně - v rodině ale i s profesionály.  

 

Vedu kurzy indicko-pákistánské kuchyně - prezenční i on-line. Na obou kurzech vždy vaříme s pravými indickými ingrediencemi. Zaměřuji se jak na zvládnutí kari "restauračního" typu tak i toho domácího, které je poněkud odlišné.

 

Všechny mé recepty a další info najdete na www.gurmankoreni.cz Kontaktovat mě můžete na gurmankoreni@email.cz

 

Tak ať Vám to pálí - a chutná!